Gra miejsko-internetowa | Łódź, wiosna 2010
TWÓRCY | LINKI | WSPOMNIENIA
Łódźbój był projektem wyjątkowym. Wszystkie gry, które do tej pory zaprojektowaliśmy były jednodniowymi wydarzeniami trwającym maksymalnie kilka godzin. ŁódźBój miał trwać 2 tygodnie. Było to poważne wyzwanie, zwłaszcza, że w ten sposób mieliśmy zaprezentować działanie naszej nowej strony internetowej topografie.pl w roli nowoczesnego narzędzia edukacji regionalnej nie tylko dla nauczycieli, ale dla każdego, kto chciał poznać Łódź. W trakcie rozgrywki przechodziliśmy bowiem przez całą historię Łodzi od czasów powstania miasta jako rolniczej osady, poprzez rozwój przemysłu w XIX i XX wieku by pod koniec dotrzeć do najnowszych wydarzeń i planów na przyszłość.
Założenie gry było następujące: na portalu topografie.pl codziennie przez 2 tygodnie zamieszczanych było 5 zadań. Na wykonanie każdego z nich każdy zespół składający się z od 2 do 5 osób miał 48 godzin, przy czym mógł wybrać dowolną ich liczbę. Zadania wymagały od drużyn nie tylko umiejętności poszukiwania informacji, ale również “działania w terenie”. Dla potwierdzenia uczestnicy przesyłali dokumentację, której forma zależna była od charakteru zadania (np zdjęcia, film). Prócz codziennych zadań w ramach Łódźboju pojawiły się również 2 wydarzenia specjalne – szybka gra uliczna MINO oraz filmowy LARP, a także 5 czasowych wyzwań opierających się o smsy.
Za wszystkie wcześniej wymienione aktywności uczestnicy otrzymywali punkty do rankingu generalnego. Drużyna, która zdobyła w ciągu tych 2 tygodni najwięcej punktów zwyciężała! A było o co walczyć, ponieważ główną nagrodą był lot nad łodzią dla całej zwycięskiej drużyny.
Po zakończeniu rozgrywki cały nasz zespół musiał się porządnie wyspać, ponieważ w trakcie tych dwóch tygodni w ramach korespondencji z graczami odebraliśmy ponad 1000 maili.
Partnerzy: Fundacja Orange, Fundacja Fenomen, Uniwersytet Łódzki, Mobile MS
Kierownik projektu: Michał Grelewski,
Game designerzy: Maria Frankiewicz, Piotr Czaiński, Izabela Bartnicka (Więckowska),
LARP design: Vojislav Radojičić, Przemysław Bogusławski,
Koordynatorzy zadań: Vojislav Radojičić, Iza Więckowska, Maria Czaińska, Piotr Czaiński, Anna Rawicka, Mateusz Idzikowski, Justyna Bożek, Przemysław Bogusławski, Michał Gruda,
Grafika, Animacja: Ortografika,
Muzyka: Vojislav Radojičić.
Z tej gry mam takie wspomnienie: Kwiecień 2010 roku. Cała Polska jest pogrążona w żałobie po katastrofie samolotu prezydenckiego. Razem z harcerzami pojechałem wtedy do Warszawy gdzie włączaliśmy się w uroczystości państwowe. Pamiętam jak dziś, że część zadań przygotowywałem w podziemiach kościoła św Anny na Krakowskim Przedmieściu, w przerwie między obowiązkami. Dziwny to był czas, ale Łódźbój to gra o społeczeństwie, o postawie obywatelskiej, więc jakoś do tego wszystkiego pasowała (choć oczywiście te bardziej huczne części gry były przeniesione ze względu na żałobę). (M.Grelewski)