Scroll Top
INSYNUŁACJE CZYLI POSZUKIWANIA XIII WYDZIAŁU

Gra miejska, kampania promocyjna | Łódź, 29.05.2010

Najlepsze projekty rodzą się wtedy kiedy wszystkie zaangażowane strony nadają na tych samych falach, wzajemnie się nakręcają i rozwijają pierwotny pomysł. Nie inaczej jest z grami. W przypadku gry “W poszukiwaniu XIII wydziału” zaczęło się od świetnego pomysłu, który przepięknie rozwijaliśmy my jako Departament Gier, nasz zleceniodawca – Centrum Promocji UŁ, nasi animatorzy i zaangażowani w projekt studenci różnych wydziałów Uniwersytetu. 

 

Osią fabuły gry była historia trzynastego wydziału – tajnej jednostki badawczej Uniwersytetu, skupiającej najlepszych naukowców z pozostałych dwunastu oficjalnie istniejących wydziału. Czym zajmował się ów sekretny wydział? Na pewno równie tajemniczymi zagadnienami, skoro nawet kanclerz uczelni oficjalnie zaprzeczał jego istnieniu. Jak zwykle bywa w takich wypadkach – ktoś dowiedział się o istnieniu wydziału i zniknął w tajemniczych okolicznościach.

“Uniwersytet Łódzki założono w 1945 roku. W jego skład wchodziło sześć wydziałów. Podobno.”

“Nie istnieje coś takiego jak trzynasty wydział”

(z wypowiedzi Rafała Majdy – zastępcy Kanclerza UŁ).

Tak zarysowana fabuła dała nam ogromne możliwości zarówno w kwestii promocji gry jak i samej rozgrywki. Kampania promocyjna była oparta o występy “whistleblowerów” przekazujących prawdę o wydziale społeczności Łodzi. W aulach uczelni, na targach edukacyjnych i na ulicy można było spotkać ludzi (nas samych), którzy mówią o trzynastym wydziale i za każdym razem są przez kogoś uciszani. Już na etapie kampanii promocyjnej zaczęliśmy toczyć grę z Centrum Promocji UŁ – w jednej z nieuzgodnionych akcji wysłaliśmy do Centrum list z pogróżkami (profesjonalnie wyklejony z liter wyciętych z gazet). Co zrobiło Centrum? To co zrobiłby najlpeszy zamawiający – wezwało Koło Krymanalistyków aby przebadało list pod kątem pozostawionych na nim śladów, całość pieczołowicie relacjonując w mediach społecznościowych. 

To wzajemne nakręcanie się poszło jeszcze dalej na samej grze – nasza koncepcja na tyle spodobała się studentom z różnych wydziałów, że przygotowane przez nich punkty były majstersztykami, jeden był lepszy od drugiego. Mieliśmy więc miejsce zbrodni na wydziale prawa organizowane przez rzeczonych Kryminalistyków, mieliśmy strefę skażenia biologicznego na wydziale biologii (jakże aktualny temat w chwili gdy to piszę – kwiecień 2020), w łódzkiej Wieży Babel (akademiku dla cudzoziemców) mieliśmy zaś zadanie u afrykańskiego szamana. 

To miała być gra na miarę 65 lecia największej łódzkiej uczelni. Udało się.

Na zlecenie Uniwersytetu Łódzkiego (Centrum Promocji kierowane przez Michała Kędzierskiego)

Koordynator projektu: Michał Grelewski

Twórcy gry: Vojislav Radojicić, Przemysław Bogusławski

Grafika: Kamil Rusiecki

Film: Bartosz Kruk

Animatorzy: Olga Żukowicz, Maria Frankiewicz, Marlena Walas, Maciej Zasadziński, Michał Bogucki, Michał Kozłowski, Agnieszka Adamczewska, Justyna Bogucka, Łukasz Lechowski, Ania Zarębska, Piotr Czaiński, Kasia Kwiatkowska, Ania Mozer

Zostaw komentarz